Drámapedagógia

Drámapedagógia

"Az életből emelünk a művészetbe, a művészet nevel az életre. -ZeneTheatrum"

A dráma folyamata a készségfejlesztő játékok alapszintjétől egészen a teljes csoporttal végzett szerepjáték legkidolgozottabb formájáig jól szolgálhatja a legkülönfélébb tanítási/tanulási célokat. Olyan tanulás-  és tudáselmélet az alapja, amely elismeri a gyerek saját tanulási forrásainak értékét és hasznosítását. A gyereket nem passzív befogadóként, hanem aktív jelentés teremtőként kezeli, hiszen a gyerekek leghatékonyabban cselekvés közben tanulnak. A dráma a gyermeki játékból ered, kulturális és személyes tartalmainak következő fejlődési foka pedig a színház művészet. A gyermek meglévő, játékban szerzett tapasztalatait a tanár a színjátékkal kívánja összekapcsolni, hogy ezáltal mélyítse és sűrítse a gyermek tanulási tapasztalatát.

  • drámajáték
  • komplex dráma
  • dramatikus tevékenység
  • szakértői dráma
  • színházi dráma